Wednesday, March 6, 2013

d' day. Le'Tua d Lutut Part 1 "High Speed"

2.3.2013 d' day!
Le'Tua d' Lutut
Lebih dari 800 gambar berjaya d rakam. So terpaksa bahagi tiga story
Le;Tua d' Lutut


d' day. Le'tua d' Lutut Part 1

7:05 am.Seperti yang d rancang. Mahmud sebagai leader kayuhan hari ni buat 
last minit briefing..



Kudean  (2554) kawan kepada Tuan Pengerusi dari Kelang nak ikut d saat-saat akhir.
Kataya Kudean dah biasa kayuh jarak jauh. touring..
Le'Tua d' lutut, NO PROBLEM!! 


Saya bagi masa 5 mint sahaja untuk sapu minyak angin kat kaki.. 
sebelum kita baca doa!



Alhamdulillah. doa kali ni di bacakan sendiri oleh Zahrin, Tuan Pengerusi 



Eeee geramnya tak leh ikut kayuh!!!



14 rider yang berada dipetak permulaan
PRO datang untuk bagi semangat kepada rider-rider yang ambil bahagian, 
Hairil, Kol Sabri dan Giar 10 mengiringi kayuhan hingga Sg Choh dan Antara Gapi.
BOSS dan Zul Stallion start dari rumah, sebab nak lebihkan jarak.. 206 km.
Encik Sang mula dari Petronas Sg Choh sebab masalah lalu lintas..
Nik Madic rescue car, Whoels wartawan hiburan dan
Amir ascot bike 
kayuhan bermula tepat jam 7:30 am.
Well done riders..



Tuan! kayuh pi Ali Maju dah lah.. dekat sikit!!



Baru sampai Antara Gapi, tayar Nasir pancit!!


Cepat laaa.. dorang tu dah cabut dulu, takleh tunggu.. 
Teberak laa aku nak kejar..



Giar 10, jom laa ikut. Antara Gapi ni.. dah selalu sangat!!



Azmi dan Hasnol rider pertama sampai KKB. 45 mint, awal dari schedule.




Nasrul, lepas PCP lebih yakin dengan kayuhan.. 
Kayuh Road pun pakai tayar Off Road



Mahmud, ko dah janji nak jadi partner kayuhan aku.. jangan laa laju sangat!!




Nik Madic  Rescue Car. kona lipat kat KKB, nak cari light breakfast untuk rider-rider..



Cepat kudean... kita last!! dorang dah sampai puncak Dam!!



Minah Sport bawa anak-anak kayuh dari KKB kepuncak Dam.
Mengiringi rider-rider Le'Tua d' Lutut



Aaa takleh jadi ni... kena pasang TURBO!! kejar dorang..



Laa pakcik, ni belum mendaki lagi.. 
Camno nak layan Le'Tua d' Lutut. Ayah saya dah sampai Sg Chiling!!




Kalau aku ikutkan hati, binasa.
ikutkan perasaan, sengsara.
ikut dan aje lah!!



Nasib baik belum panas lagi..



Hasnol, the only 29er



Dah biasa kat sini... senang aje!!





Zahrin, kalau nak berhenti. bagi signal kiri..
Aku ikut aje..



Tadi Rescue Car kata kita 45 mint awal... Relex laa..



Hallo!! ha?!! ada breakfast kat Sg Chiling... 
TUNGGUUU...



Cepat Mahmud.. nanti Nasir sampai dulu, dia sapu bersih breakfast!!



Tunggu Sang, tadi janji nak kayuh sama!!..



Sapadiapulok...




Doh lah kaki macang nok cabuk!!.. Cram!!



Kita kayuh sama bang!! jangang tingga saya.. 


Disebabkan 45 mint awal. kita berhenti light breakfast dulu...
Laa Nik, pisang dengan 100 plus aje ke?!!
Tea tarik.. roti canai takde ke?!!



Eh.. korang perasan tak?! kenapa rasa lambat aje nak sampai sini..
Selalunya kejap aje!!



Laa kan kita kayuh dari Rawang! selalumya kayuh dari KKB.
Takkan baru 38 km dah hilang ingatan..!




Eh! my partner.. my partner..



Yes!! I dah sampai... 




Oh!.. padang loh crank.. pakai kasuk terbalik!!...



Zul, hang pasang kuat sikit. sat lagi aku lipat.. dia terlipat!! 



Tejulo lidah aku koja.. nanti kau!!
Mentang-mentang taya aku pancit, sumo tinggalkan aku..



Baik aku pam dulu..




usuh tiok Sang!! banyok kilo lagi ni!!



Sorry laa lambat. Seluar aku terlonde!!




Hai!! tibo-tibo ajo Mahmud ajak jadi partner.. dah takut laa tu..




Kudean, ko kalau takleh ikut. Naik aje Club Dangdut Nik..
Takut dorang tinggalkan terus ko nanti..




Riders... 5 mint.. !! 






Kayuhan lintas lalu..






Bila mula kayuh.. dah tak sempat nak senyum!






Jom! tekan sikit. Kalau santai aje bila nak sampai..


Baru laa sedak kayuh. kasuk dah beto...
peruk doh isi... 



Hi abang Zahrin!!..
Kayuh laju-laju.. tinggalkan dia tu...



Hoi!!.. 
dia kenal ko ke Zahrin?!!


Hi Abang Zahrin... lama tak nampak...
I Love You...!



aku respek laa semua kenal ko.. dah macam super star!!
siap dengan I Love You... PEH!!.. caya lah!



Terbaik..



CD takde pulak peminat  ko?!!



Saya baru kayuh!! takdok sapodio kena!! Bereh!!



Oooo ganah!




Kik.. kik.. kik.. tinggalkan Zarin & Nasir..



Susah betul lah! tak laju.. tak pelahan ni!
Kayuh sendirian aje lah..



Zahrin.. you don't make me angry. Nanti i tinggalkan you!



Zul, jangan laju sangat. Jauh lagi ni!!



Lambatnya nak sampai...!


 
Tupang lalu.. 




Kenapa Bang?!.. sakit pinggang ke?!!
Kayuh kat sini udah le!! tak payah kayuh jauh-jauh.. sakit pinggang.
Teman pun tak sanggup!






Mana Gap ni.. selalunya dah sampai ni!



11:15 am. 1st group rider sampai Gap
Zul, ko rasa sempat tak kalau kita tidur dulu?.. 



Laa baru 11:20 am. ingatkan dah pukul 2:00 pm..



Kik.. kik.. kik.. CD berhenti kencing!.. 
Tok leh lepah pelue macam ni!!



Baru Gap!.. basikal sendiri pun dah tak kenal..
Agaknya kalau sampai Bentong, mahu lupa diri agaknya!!



Dahlah aku kayuh sorang-sorang. Tiba-tiba ada bunyi bersin.. ingatkan CD.
Sekali tengok.. bapak beruk. Apa lagi... cabut!




Rasa dapak dah saing baru.. 



Bagi saya... Mee Kari, Nasi Lemak.. Roti Bakar, Burger Special, Tose telor....



Adoi!!.. KEMATU!!



Akhirnya Nasir tertipu. Dapat juga tinggalkan dia.
Tak-tik yang saya belajar kat Bendahari... sah boleh pakai!


Y you make Nasir angry.. nanti dengan aku.. aku sekali kena!



Sempat mandi dulu. 
Katanya boleh tambah power bateri...



Oooo ko tinggalkan aku ya!.. Nanti ko!!


Aku ingatkan Kudean ada kat belakang!
Rupanya dah kena rescue.. Nanya lah aku sengsorang!!



Tiba saja di Gap. Amir datang naik motor. Nak ikut. Jadi Ascot Bermotor..
Peh! TQ Amir!



Cepat Zahrin.. 3 minit aje lagi sebelum mula kayuh ke Check point 2 - Bentong.



Nasir.. jangan laa marah!.. 
Nak makan pun dah tak selera aku dibuatnya!.. Sorry laa!




Kejap kak, tak habis minum lagi!..



OK, jom. kita dah 30 mint lari dari mulakan kayuh ke CP 2.



Jom.. tak leh berhenti lama-lama. Nanti injin sejuk!!



Kejap, nak buang minyak dulu..



Kenapa BOSS.. sakit LUTUT ke?!!



CP 1. 1st rider sampai On Time, Last rider sampai lambat.
 Kudean terpaksa direscue, kerana terlalu lambat
Ada rider yang masih tak faham ikut start time, 
Start time to CP 2 lambat 30 mint. 


Tunggukan 
d'day. Le'Tua d' Lutut Part 2
esok!


Janji Kayuh!

Sambungan dari post








No comments: